Inregistrarea Ministerului pentru Lucrari Publice din 1892 ce face referire la Atelierul de Reparatii din Portul Constanta este considerata a fi „certificatul de nastere” al Santierului Naval Constanta.
Dezvoltarea ulterioara a Santierului Naval Constanta a cunoscut multe stadii, fiind in stransa legatura cu dezvoltarea portului Constanta.
Pana in anul 1950 principalele activitati ale Santierului Naval Constanta erau axate pe reparatii de nave.
Totusi, un moment semnificativ in istoria santierului il reprezinta lansarea primei nave constructie noua in mai 1936, iahtul „Crai Nou”, cu o lungime de 12m.
Din anul 1950, pe langa activitatile de reparatii nave, Santierul Naval Constanta a inceput si un program de constructii. A fost marita semnificativ suprafata santierului, a fost construit un nou atelier de prelucrare si au fost achizitionate echipamente / instalatii noi, pentru a le suplimenta pe cele existente (inclusiv un doc plutitor cu o capacitate de ridicare de 15.000 tone).
In continuare, Santierul Naval Constanta a fost supus unui program intesiv de investitii. Suprafata totala a ajuns la 74 ha si a inceput constructia celor doua docuri uscate. In plus, au fost achizitionate macarale noi si echipamente de taiere si sudura.
De atunci, Santierul Naval Constanta a devenit un furnizor de incredere pentru vrachierele mari (55,000 / 65,000 / 165,000 tdw), cat si pentru petroliere avand capacitati de 85,000 / 150,000 tdw) pentru clienti romani si straini.
Schimbarile politice si economice ce s-au petrecut in Romania la inceputul anilor 90 au avut influenta si asupra SNC-ului. Toate navele construite dupa anul 1990 au fost livrate catre armatori straini. In plus, piata navelor mari a fost gradual inlocuita cu piata navelor de dimensiuni mici, nave specializate (containeriere, nave combinate Ro-Ro & containerier, nave pentru transport GPL, nave platforma de aprovizionare).
De la 1 octombrie 2002 Santierul Naval Constanta a fost privatizat.
La numai un an de la semnarea contractului de privatizare si preluarea sa am debitat prima tabla pentru prima nava, astfel revenind in piata constructiilor noi, dupa o perioada de activitate intensa a noii echipe manageriale, cat si a muncitorilor nostri, in aceeasi masura.
Obiectivul nostru este implementarea si mentinerea abordarii orientate cate calitate si productivitate in vederea satisfactiei clientilor. Strategia prezenta include optimizarea activitatilor santierului si a personalului, continuand programul intens de investitii inceput dupa privatizare, in vederea cresterii productivitatii, impreuna cu factori motivationali noi pentru angajatii nostri.
In consecinta, suntem increzatori ca aceste schimbari vor fi punctul de incepere al unei colaborari fructuoase cu santierul nostru.